“TÜRKİYE’NİN MARKA EDERİ ve ULUS MARKALAMA SEMİNERİ” GERÇEKLEŞTİRİLDİ

/“TÜRKİYE’NİN MARKA EDERİ ve ULUS MARKALAMA SEMİNERİ” GERÇEKLEŞTİRİLDİ

 Prof. Dr. Zeynep Karahan Uslu

“TÜRKİYE’NİN MARKA EDERİ ve ULUS MARKALAMA SEMİNERİ” GERÇEKLEŞTİRİLDİ

Bölümümüzün düzenlemiş olduğu “Türkiye’nin Marka Ederi ve Ulus Markalama” Semineri fakültemiz içerisinde gerçekleştirildi. Seminerde Türkiye’nin marka değerini güçlendirmeye katkı sağlayacak tespitler ve çözüm önerileri tartışıldı. Seminere Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdürü İrfan Önal, Türkiye Halkla llişkiler Derneği (TÜHİD) Eski Başkanı Fügen Toksü, Türk Patent Enstitüsü, Marka Konseyi Başkanı Güven Borça, Reklamcılar Vakfı Başkanı Lize Karaboğa, Ekonomi Bakanlığı Strateji Geliştirme Dairesi Başkanı Fatih Sarıkaya, Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) Bölge Başkanı Engin Şahin ile çok sayıda reklam, medya kuruluşu temsilcisi, ulus markalama alanında çalışan akademisyen ve uzmanlar katıldı.

            Seminerin açılış konuşmasını yapan – aynı zamanda seminerin moderatörlüğünü de üstlenen- Bölüm Başkanımız Prof. Dr. Zeynep Karahan Uslu “bugünün ve yarının Dünya’sında ülkeler artık birer markadır ve ulusların küresel konumlanışlarını belirleyen asli unsurların başında ulusal markalama konusu gelmektedir. Kurumsal markalaşma yaklaşımının doğru uygulama ve uyarlamalarıyla; Türkiye’nin itibarını yükseltmek, ülkemizin uluslararası politik arenada etkinliğini güçlendirmek, potansiyel yatırımcılar için daha güçlü bir çekim merkezi olmak, turizm değerini arttırmak ve geliştirmek daima çaba sarf edilmesi gereken bir milli hedeftir. Bu hedefe ilerleyişimizde Türkiye’nin marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance “Nation Brands 2017” raporuna göre; 15 Temmuz hain darbe girişimi başta olmak üzere son yıllarda yaşadığımız tüm olağan dışı şartlar ve artçı şokların etkisiyle kısmen sarsılan marka değerinin 2016’dan 2017’ye %20 artıp 570 milyar dolara çıkması, sıralamada 26. basamaktan 24. basamağa ilerlenilmesi ve birçok kuruluşun araştırmalarında da benzer değerlendirmelerin yer alması umut ve gurur vericidir” dedi.

Bölüm Başkanımız Prof. Dr. Karahan Uslu Seminerde Türkiye markasının marka özünü ortaya koymaktan, insan kaynağı, eğitim, adalet sistemi, yaşam kalitesi, yatırımcılara yönelik düzenleme ve teşvikler, imaj çalışmaları gibi pek çok başlık üzerinden iletişim ataklarımızı nasıl geliştirebileceğimizin yol ve yöntemlerini ortaya koymanın hedeflendiğini belirterek, elde edilen bilgi ve önerilerin Raporlaştırılarak kamuoyuyla paylaşılacağını, ilgili kamusal ve sosyal paydaşlara da ulaştırılacağını belirtti.

 

BASINDA ÇIKAN HABERLERİMİZİ AŞAĞIDAKİ LİNKLERDEN TAKİP EDEBİLİRSİNİZ.

http://www.iha.com.tr/ankara-haberleri/prof-dr-zeynep-karahan-uslu-turkiye-marka-yonetimini-gerceklestirmek-adina-cok-onemli-adimlar-atmis-siyasal-akla-sahip-ankara-1994342/

https://www.haberler.com/prof-dr-zeynep-karahan-uslu-turkiye-marka-10789188-haberi/

http://www.hatayinternettv.com/gundem/prof-dr-zeynep-karahan-uslu-turkiye-marka-yonetimini-gerceklestirmek-adina-cok-onemli-adimlar-atmis-siyasal-akla-sahip/70435

http://www.mynet.com/haber/guncel/prof-dr-zeynep-karahan-uslu-turkiye-marka-yonetimini-gerceklestirmek-adina-cok-onemli-adimlar-atmis-siyasal-akla-sahip-4073072-1

http://www.karar.com/ankara/prof-dr-zeynep-karahan-uslu-turkiye-marka-yonetimini-gerceklestirmek-adina-cok-onemli-adimlar-atmis-siyasal-akla-sahip-830567

2018-11-21T07:20:41+00:00