HİR 101 Halkla İlişkiler Temel Kavramları I (3 0 3) AKTS: 5
Ders içeriği; Halkla İlişkiler alanının kapsadığı konuları, halkla ilişkiler ve ilgili disiplinler arasındaki çalışmaları, halkla ilişkilerin tarihsel gelişimini, halkla ilişkilere dair teorileri, literatür ve halkla ilişkilere ait temel yaklaşımları kapsamaktadır.
HİR 107 Sosyal Psikoloji (3 0 3) AKTS: 5
Bu derste sosyal psikolojinin tanımı, araştırma alanları, insan davranışının sosyal ve kültürel boyutu, insanların değerleri, inançları, tutumları kuramlara odaklanmaktadır.
HİR 111 Reklamcılığa Giriş (3 0 3) AKTS: 5
Ders kapsamında; reklam tanımı, tarihsel gelişim süreci, işlevleri, türleri, reklam alanına ilişkin temel kavramlar ve kuramlar, reklam ortamları, dijital reklamlar, reklam üretimi, reklamcılık kuruluşları ve denetim mekanizmaları ile ilgili temel bilgiler aktarılmakta, bir iletişim biçimi olarak reklamın diğer iletişim disiplinleri ile ilişkisi incelenmektedir.
HİR 113 Görüntü Teknik Temelleri (2 0 2) AKTS: 3
Ders kapsamında, görüntü kavramı disiplinlerarası bir boyutta incelenmekte, görüntüyü kayıt alma biçimleri ve anlam inşası arasındaki ilişki üzerinde durulmaktadır. Söz konusu ana eksen doğrultusunda görüntünün teknik tarihinden görüntüyü kayıt altına almaya yarayan cihazların (kamera, fotoğraf makinesi vb.) kullanımına değin geniş bir konu yelpazesi dersin içeriğini oluşturmaktadır.
HİR 115 Yaratıcı Düşünme ve Yazma (3 0 3) AKTS: 5
Bu ders kapsamında öğrencilere temel metin yazma becerileri verilmekte, öğrenciler yaratıcı düşünme ve yazma yollarını öğrenmekte, yazılı metinlerde dilbilgisi kuralları, anlam ve bütünlük, üslup ve tarz, halkla ilişkiler metinlerine dair temel esaslar, yaratıcı metinlere dair temel esaslar, akademik metinlere dair temel esaslar ve uygulamaları konularına değinilmektedir.
HİR 102 Pazarlama İletişimi (3 0 3) AKTS: 5
Bu ders, pazarlama iletişiminin tüm unsurlarının yer aldığı, geleneksel ve dijital iletişim ortamdaki ilgili uygulamalarına odaklanmaktadır. Pazarlama ve bütünleşik pazarlama iletişimi kavramı/kapsamı ve süreci içerisinde yer alan tüm uygulamaların planlanma, uygulanma ve değerlendirme süreçlerini içermektedir.
HİR 104 Medya ve Kültür Sosyolojisi (2 0 2) AKTS: 3
Bireyin yetişmesinde ve toplumsallaşmasında etkili olan medya söylemleri ve toplumsal kültür kavramı üzerinden işlenecek olan ders, genel çerçevede medya-kültür-toplum-birey doğrusallığını, özel çerçevede ise bireyin satın alma davranışlarını, toplumsal rızayı, tüketim eğilimlerini, mesaj-ikna ilişkisini kapsamaktadır.
HİR 108 Halkla İlişkiler Temel Kavramları II (3 0 3) AKTS: 5
Bu dersin içeriğini, halkla İlişkilerin uygulama alanları, bu alanlara yönelik stratejilerin oluşturulması, halkla ilişkiler yönetim süreci, planlama, raporlama, itibar yönetimi, kriz yönetimi, politik halkla ilişkiler, stratejik iletişim yönetimi başlıkları oluşturmaktadır.
HİR 112 Senaryo (3 0 3) AKTS: 5
Bu ders kapsamında senaryonun temel kuralları, bileşenleri ve yazım teknikleri ele alınacak; gündelik hayattan bir momentin ya da tarihsel bir söylencenin hangi usullerle bir anlatıya dönüştürülebileceği tartışılacaktır.
HİR 114 Reklam Tasarımı (3 0 3) AKTS: 5
Bu derste öğrenciler reklam uygulamalarında kurumsal kimliği temsil eden logo, kartvizit, afiş, banner gibi öğelerle ilgili teorik ve pratik bilgiler edinmektedir. Ders kapsamında öğrencilere tasarım ilkeleri, renklerin reklamlardaki anlamları, başarılı logo, afiş, broşür ve el ilanlarının özellikleri ile ilgili bilgiler aktarılmakta, görsel tasarımda etkin biçimde kullanılan photoshop programının reklam tasarımlarında uygulanma biçimi öğretilmektedir. Öğrenciler verilen eğitim kapsamında Photoshop’u profesyonel anlamda kullanarak tasarım projeleri hazırlayabilmekte, fotoğraflar üzerinde ileri seviye işlemler yapabilme becerisi kazanmaktadır.
HİR 204 Halkla İlişkiler ve Reklamda Sosyal Medya Kullanımı (3 0 3) AKTS: 6
Bu derste öğrencilere web 2.0, sosyal medyanın temel biçimleri, halkla ilişkiler 2.0, dijital reklam modelleri ve dijital reklamcılık hakkında teorik bilgiler aktarılmaktadır. Ders kapsamında öğrenciler çeşitli dijital platformlarda en uygun reklam modelleri ile ilgili karar verme, online reklam içeriğini hazırlama, reklam stratejisini oluşturma, reklam hedeflemelerini gerçekleştirme, reklam kampanyalarının dönüşümlerini anlamlandırma, raporlama ve reklam panellerinin yönetimi hakkında bilgilendirilmektedir. Facebook, Instagram, Twitter ve Youtube reklam panellerini inceleyen öğrenciler uygulamalı eğitimde bulunarak dijital halkla ilişkiler ve reklamcılık anlamında kendilerini geliştirme imkânı elde etmektedir.
HİR 207 Medya Planlaması (3 0 3) AKTS: 6
Reklam, pazarlama, halkla ilişkiler faaliyetlerinin tüketici-müşteri-hedef kitle ile karşılaşma yeri olan iletişim ortamlarının hangi kriterlere göre planlanacağının belirlenmesi amaca yönelik faaliyetleri doğrudan etkiler. Dersin amacı; iletişim mecralarına uygun tasarım, söylem, zamanlama, bütçe yönetimi vb. stratejilerin nasıl oluşturulacağına yönelik bilgi ve uygulama yetkinliğinin kazandırılmasıdır.
HİR 209 İletişim Kuramları (3 0 3) AKTS: 5
İletişim Kuramları dersi, iletişim ve medya çalışmaları alanında geliştirilen kuram ve modelleri tarihsel bağlamı ve genel sosyal teoriyle ilişkisi içinde ele almaktadır. Liberal ve eleştirel iletişim kuramlarının temel savları, dayanak noktaları, farkları ve iletişim bilimleri alanına katkıları ders kapsamında incelenmektedir.
HİR 211 Sinematografi (3 0 3) AKTS: 5
Bu dersin içeriğini sinematografinin temel kavramlarının, söz konusu kavramların birbirleri ilişkilerinin incelenmesi oluşturmaktadır. Bu doğrultuda ders haftaları süresince açı, çerçeve, eğretilemeler yoluyla anlam yaratma, kurgu, mizansen, sahne, sekans vb. temel unsurlar üzerinde durulmakta; örnek filmler incelenip, uygulamalar yapılmaktadır.
HİR 213 Reklam Yazarlığı (3 0 3) AKTS: 5
Yaratıcı yazarlık temelinde işlenecek derste, yaratıcı iletişim stratejinin nasıl oluşturulduğu, bu stratejinin ürün-marka-mecra ilişkisi bağlamında nasıl mesaj haline getirileceği, metin yazma teknikleri, reklam türleri, reklam türlerine özel geliştirilen mesaj içerikleri, slogan, mesaj, spot, basın bülteni yazım uygulamaları ele alınacaktır.
HİR 206 Küresel Pazarlama (3 0 3) AKTS: 6
Uluslararası markaların rekabet politikaları, yerelleşme, uluslararası marka olabilme süreç ve koşulları, küresel pazarlamayı hızlandıran ve sınırlayan etkenler, uluslararası ticaret politikalarının etkisi, küresel hedef kitle algısı, küresel medya, küresel pazarlamanın uygulama örnekleri dersin temel çalışma konularıdır.
HİR 208 İletişim Hukuku ve Etik (3 0 3) AKTS: 5
Ders kapsamında, kitle iletişimi, basın yayın, radyo/TV, reklam ve internet yayıncılığı ile ilgili hukuki boyutlar ve medya kurum ve kuruluşlarına ilişkin hukuki düzenlemeler incelenmektedir. Ahlak, etik ve iletişim etiği kavramsal ve tarihsel olarak açıklanıp, gazetecilik, radyo/TV haberciliğinde, reklam, halkla ilişkiler ve bilişim alanlarındaki etik kurallar irdelenmektedir. Kitle iletişim araçları ile ilgili etik düzenlemeler ve düzenleyiciler konusunda bilgiler aktarılmaktadır.
HİR 210 Tüketici Psikolojisi ve Davranışları (3 0 3) AKTS: 5
Ders kapsamında, tüketim ve tüketici kavramına ilişkin tanımlamaların ardından tüketici davranışları; modeller, psikolojik, sosyal, kültürel faktörler ve pazarlamayla ilişkisi çerçevesinde değerlendirilecektir. Tüketici satın alma süreci (öncesi, sırası, sonrası), yeniliklerin yayılması, tüketim toplumu ve tüketim kültürü konuları ele alınacaktır. Tüketici psikolojisi ve davranışlarına ilişkin kavramsal ve teorik bir çerçeve çizilecektir. Bu çerçeve kapsamında ele alınan konular örnek olaylar ve okumalar üzerinden incelenecektir.
HİR 212 Kurgu (3 0 3) AKTS: 6
Ders kapsamında, kurgunun temel bileşenleri tarihsel süreç içerisinde yaşanılan değişimler takip edilerek incelenmekte; amaca yönelik seçilen filmlerin kurgu yapısı üzerine tartışmalar yapılmaktadır. Kurgu programlarının temel mantığı öğretilmekte ve çeşitli kurgu programlarıyla kurguya yönelik kavramsal bilginin uygulamaya transferi sağlanmaktadır.
HİR 214 Türkiye’nin Toplumsal Yapısı (3 0 3) AKTS: 5
Tarihsel kökenleri temel alınarak Türkiye’nin toplumsal yapısının oluşumu, etkileyen koşullar, değişim dönemlerini etkileyen kırılma noktaları, toplumsal yapısı oluşturan unsurların genelden özele gidilerek incelenmesi, Türkiye’nin toplumsal yapısı üzerine oluşturulmuş literatürün öğrenilmesi ve örnekler seçilerek yapılacak okumalar üzerinden tartışılması dersin içeriğini oluşturur.
HİR 303 Halkla İlişkiler Politikaları (3 0 3) AKTS: 6
Halkla ilişkilerin faaliyet gösterdiği alanlar, politika üretim süreci, yaratıcı strateji, reaktif ve proaktif iletişim stratejisi oluşturma, süreç yönetimi, değerlendirme ve raporlama teknikleri, politik halkla ilişkiler, halkla ilişkilerde kuramsal yaklaşımlar ve modeller dersin ana çerçevesini oluşturur.
HİR 305 Stratejik Marka Çözümleri (3 0 3) AKTS: 6
Sektörlere göre marka yönetim stratejileri, rekabet politikaları, ulusal ve uluslararası marka olma koşulları, hedef kitle ihtiyaç ve beklentilerinin belirlenmesi, marka-hedef kitle ilişki sürecinin yönetilmesi, markaya yönelik müşteri memnuniyetinin oluşturulması, istikrarlı büyüme, marka-mecra yönetimi, markaya yönelik mesaj stratejisi dersin konu başlıklarıdır.
HİR 309 Siyasal İletişim (3 0 3) AKTS: 5
Dersin temel başlıkları; siyasal kampanyalar, siyasal içerikli mesaj yönetimi, seçim kampanyaları, söylem analizi, kampanya yönetim stratejileri, kamuoyu araştırmalarıdır. Derste ayrıca, Türkiye’den ve dünyadan seçilen örneklerle siyasal kampanya süreçleri incelenecek ve karşılaştırmalı olarak söylem-aday-parti-strateji-uygulama teknikleri ele alınacaktır.
HİR 311 Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri (3 0 3) AKTS: 5
Temel düzeyde araştırma literatürünü öğrenme, araştırma yöntem ve tekniklerine dair temel bilgileri edinme, araştırma süreçlerini kavrama, temel araştırmaları yapabilecek yeterlilik kazanma, araştırma problem oluşturulması, hipotez kurulması, eleştirel düşünme ve çözümlemeye dair temel kavrayış yeterliliği kazanma.
HİR 302 Kriz İletişimi (3 0 3) AKTS: 6
Bu derste kapsamında öğrencilere krizin ne olduğu, nasıl ortaya çıktığı, krizin sebepleri, risklerin ve krizlerin nasıl yönetilmesi gerektiği aktarılmaktadır. Öte yandan krizlerin örgütler açısından etkileri, kriz iletişiminde liderin rolü ve kriz yönetim sürecine ilişkin temel dinamikler ele alınmaktadır. Derste aynı zamanda halkla ilişkiler ile kriz iletişimi arasındaki ilişki incelenmekte ve bir halkla ilişkiler pratiği olarak kriz iletişiminin özelliklerine değinilmektedir.
HİR 304 İmaj Yönetimi (3 0 3) AKTS: 6
İmaj yönetimi dersi, imaj kavramı, çeşitleri, fonksiyonları, medya (geleneksel ve yeni medya araç ve ortamları) tarihsel gelişim sürecini içermektedir. Söz konusu bileşenler temelinde imajın oluşturma ve yönetim süreçlerini kapsamaktadır.
HİR 306 Sosyal Medyada İçerik Yönetimi (3 0 3) AKTS: 5
Sosyal medya kavramı ve özellikleri ele alınıp, öğrencilerin etkin sosyal medya içerik yönetimi ve sosyal medya pazarlama uygulamaları gerçekleştirebilmede ihtiyaç duydukları bilgi, sahadaki temel yaklaşımlar aracılığıyla aktarılmakta, sosyal medyada pazarlama ölçümü, rakip analizi ve monitoring konuları incelenmektedir.
HİR 308 İkna ve Sosyal Etki (3 0 3) AKTS: 5
Dersin amacı; ikna teknikleri, bu tekniklerin uygulanma koşulları, etki-tepki mekanizmasının işleyişi, ikna modelleri, süreç yönetimi, ikna politikalarının oluşturulması, halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetlerinin yöneldiği kitlenin analizi, ikna söylemlerinin oluşturulması, ikna ve yönetim süreçlerinin tutarlılığını sağlayacak koşullar, ikna-toplumsal rıza ilişkisi, sosyal etkinin avantaj ve dezavantajlarının yönetilmesine yönelik prensiplerin kavranması ve uygulama örnekleriyle desteklenmesidir.
HİR 401 Halkla İlişkiler Uygulamaları (3 0 3) AKTS: 5
Bu ders, Halkla ilişkilerin tüm faaliyet alanları ve ilgili uygulamalarına odaklanmaktadır. Halkla ilişkiler kavramı/kapsamı ve süreci içerisinde yer alan tüm uygulamaların planlanma, uygulanma ve değerlendirme süreçlerini içermektedir.
HİR 403 Mezuniyet Projesi I (0 6 3) AKTS: 5
Bu ders kapsamında; öğrencilerin 4 sene boyunca edindikleri pratik ve teorik bilgilerini uygulamaya geçirmeleri için 360 derece kampanya yaptırılmaktadır. Öğrenciler öncelikle sıfırdan bir marka oluşturup, markanın ve ürünleri hakkında derinlemesine araştırma yapmaktadır. Ürün, Pazar, rakip, hedef kitle ve SWOT analizinin ardından, markalarının kurumsal kimlik çalışmalarını gerçekleştirmektedir. Kurumsal kimlik çalışmaları kapsamında tasarladıkları logo, ambalaj, promosyon ürün, katalog, kartvizit ve promosyon ürünler tasarlanmaktadır. Öğrenciler sektörlerine uygun özel bir günü seçip, bugüne uygun 360 derece kampanyası hazırlamaktadır. Kampanya kapsamında görsel, işitsel mecradan bir araç, basılı mecradan bir araç ve açık hava mecrasından bir araç seçerek bu mecralar için tek bir mesaj barındıran reklam içeriği hazırlamaktadır. Aynı zamanda bu konuları dijital ortamdan seçtikleri iki online mecra için de hazırlamaktadır. Öğrenciler bütünleşik reklam mesajı için tüm mecralarda medya planı oluşturmaktadır. Oluşturulan markalar için ders kapsamında gerilla reklam çalışması ve sosyal sorumluluk kampanyası da hazırlanmaktadır. Son derslere doğru sosyal medya mecralarında ürün ve hizmetler ile ilgili paylaşılan içerikler için sosyal medya reklamı yayınlanmaktadır.
HİR 402 Kamu Diplomasisi (3 0 3) AKTS: 5
Geleneksel diplomasinin dışında uluslararası ortamın en temel aktörü olan devletler tarafından bir dış politika tekniği olarak kullanılan ve toplumları etki altına almak suretiyle ulusal çıkarlarını gerçekleştirmeye çalışma gayretlerini analiz edilmektedir.
HİR 404 Mezuniyet Projesi II (0 6 3) AKTS: 5
Ders kapsamında; son senede eğitim gören ve mezuniyet aşamasında olan öğrencilere akademik çalışma yaptırmak amacıyla mezuniyet tezi yazdırılmaktadır. Öğrenciler halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında seçtikleri konu ile ilgili literatür taraması yapıp konuları ile ilgili araştırma soruları, varsayımları ve araştırma yöntemlerini belirleyerek mezuniyet tezlerini hazırlamaktadır.
HİR 406 Reklamcılık Uygulamaları (3 0 3) AKTS: 5
Reklamcılık İlkeleri, İletişim Tasarımı, Reklam Yazarlığı, Reklam Kampanyaları Yönetimi, Pazarlama İletişimi dersleri kapsamında hazırlanacak reklam projelerinin tüm aşamaları ve sunumu dersin temel kazanımlarıdır.