×
WEB MAIL TELEFON REHBERİ ÖĞRENCİ BİLGİ SİSTEMİ AÇILAN DERSLER UZAKTAN EĞİTİM KAMPÜSTE YAŞAM KÜTÜPHANE PORTALI ULAŞIM

HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK BÖLÜMÜ ZORUNLU DERSLERİ

1.YIL/GÜZ DÖNEMİ

HİR 101 Halkla İlişkiler Temel Kavramları I (3 0 3) AKTS: 5

Halkla ilişkilerin kavram, teori ve ilkeleri ele alınıp, öğrencilerin etkin halkla ilişkiler uygulamaları gerçekleştirebilmede ihtiyaç duydukları bilgi, sahadaki temel yaklaşımlar aracılığıyla aktarılmakta, kariyer olanaklarını kullanabilmeleri için gerekli bilimsel donanım, uygulama boyutuyla harmanlanmakta, ders interaktif yöntemler, seminer sunumları, grup içi tartışmalarla yürütülmektedir.

HİR 107 Sosyal Psikoloji (3 0 3) AKTS: 5

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü öğrencilerine sosyal psikoloji yaklaşımını, sosyal psikolojininin temel kuramlarını ve başlıca konularını tanıtmaktadır. Ders; tutumlar, ikna yöntemleri, davranışa yönelik atıflar, önyargı, kalıpyargılar, başkaları hakkında izlenim oluşturma, benlik bilgisi, uyma ve itaat konularını içermektedir. Ders kapsamında bölüm öğrencilerinin, etkin iletişim kurma, beden dilini kullanma, ikna etme, olumlu izlenim oluşturma ve tutum değiştirme gibi, kendi alanlarında ihtiyaç duyabilecekleri bilimsel donanım sosyal psikoloji bakış açısıyla

HİR 111 Reklamcılığa Giriş (3 0 3) AKTS: 5

Ders kapsamında; reklamın tanımı, tarihsel gelişim süreci, işlevleri ve türleri ile reklam alanına ilişkin temel kavramlar ve kuramlar ele alınmakta; reklam ortamları, dijital reklamlar, reklam üretimi, reklamcılık kuruluşları ve denetim mekanizmalarına dair temel bilgiler aktarılmaktadır. Ayrıca, bir iletişim biçimi olarak reklamın diğer iletişim disiplinleriyle ilişkisi de incelenmektedir.

 HİR 113 Görüntü Teknik Temelleri (2 0 2) AKTS: 3

Ders kapsamında, görüntü kavramı disiplerarası bir boyutta incelenmekte, görüntüyü kayıt alma biçimleri ve anlam inşası arasındaki ilişki üzerinde durulmaktadır. Söz konusu ana eksen doğrultusunda görüntünün teknik tarihinden görüntüyü kayıt altına almaya yarayan cihazların (kamera, fotoğraf makinesi vb.) kullanımına değin geniş bir konu yelpazesi dersin içeriğini oluşturmaktadır.

HİR 115 Yaratıcı Düşünme ve Yazma (3 0 3) AKTS: 5

Bu ders kapsamında öğrencilere temel metin yazma becerileri verilmekte, öğrenciler yaratıcı düşünme ve yazma yollarını öğrenmekte, yazılı metinlerde dilbilgisi kuralları, anlam ve bütünlük, üslup ve tarz, halkla ilişkiler metinlerine dair temel esaslar, yaratıcı metinlere dair temel esaslar, akademik metinlere dair temel esaslar ve uygulamaları konularına değinilmektedir.

1.YIL/BAHAR DÖNEMİ

HİR 102 Pazarlama İletişimi (3 0 3) AKTS: 5

Pazarlama sürecinin yönetilmesinde iletişim faaliyetlerinin piyasa ve toplum ihtiyaçları doğrultusunda kazandığı boyutlar ele alınarak, tutundurma faaliyetlerinde kullanılan teoriler, yöntemler, markalaşma, marka yönetim süreçleri, etkin kurumsal iletişim çalışmalarının gerçekleştirilmesi için gerekenler, yeni pazarlama eğilim ve stratejileri, dijital pazarlama yöntemleri açıklanmakta, uygulama aktarımları aracılığıyla Türkiye ve Dünyadaki etkin pazarlama yaklaşımları incelenmektedir.

HİR 104 Medya ve Kültür Sosyolojisi (2 0 2) AKTS: 3

Bu derste kültürü oluşturan sembolik formların teşekkülünde iletişimin oynadığı rol üzerinde durulmakta ve söz konusu semboller dizgesinin toplumsal olan üzerindeki belirleyiciliği tartışılmaktadır. Zikredilen ana izleği takiben dil, temsil ve anlamlandırma arasındaki ilişki kitle iletişiminin kültürel bağlamı açısından değerlendirilmektedir. Ders kapsamında kültürün diğer toplumsal kurumlarla olan ilişkisi ve bu ilişkinin tesisinde iletişimin oynadığı rol çok boyutlu bir perspektiften öğrencilerle beraber tartışılmaktadır. Derste ayrıca iletişimin endüstriyel ve kurumsal bağlamı ele alınacak ve izlerkitleye yönelik farklı yaklaşımlar değerlendirilecektir.

HİR 114 Reklam Tasarımı (2 0 2) AKTS: 5

Bu derste öğrenciler, kurumsal kimliği yansıtan logo, kartvizit, afiş, banner gibi reklam öğeleri hakkında teorik ve pratik bilgiler edinir. Ders kapsamında; tasarım ilkeleri, renklerin reklamlardaki anlamları, başarılı logo, afiş, broşür ve el ilanlarının özellikleri öğrencilere aktarılır. Ayrıca, görsel tasarımda yaygın olarak kullanılan Photoshop programının reklam tasarımlarına uygulanışı öğretilir. Öğrenciler, bu eğitim sayesinde Photoshop’u profesyonel düzeyde kullanarak tasarım projeleri geliştirebilmekte ve fotoğraflar üzerinde ileri düzey düzenlemeler yapabilme becerisi kazanmaktadır.

HİR 108 Halkla İlişkiler Temel Kavramları II (3 0 3) AKTS: 5

Farklı ihtiyaçlara karşılık gelen halkla ilişkiler türleri ele alınarak, bu alanlara yönelik halkla ilişkiler stratejilerinin oluşturulmasında kullanılan yöntemler izah edilmekte, yönetim süreçlerinde halkla İlişkilerin özellikle ön plana çıktığı, farklı alanlardaki etkin kullanımı, teorik perspektifin yanısıra uygulama örnekleriyle de değerlendirilmekte, kriz yönetimi, ulusal ve küresel ölçekli halkla ilişkiler etkinlikleri ele alınmaktadır.

HİR 112 Senaryo (3 0 3) AKTS: 5

Bu ders kapsamında senaryonun temel kuralları, bileşenleri ve yazım teknikleri ele alınacak; gündelik hayattan bir momentin ya da tarihsel bir söylencenin hangi usüllerle bir anlatıya dönüştürülebileceği tartışılacaktır.

2.YIL/GÜZ DÖNEMİ

 HİR 211 Sinematografi (3 0 3) AKTS: 5

Bu dersin içeriğini sinematografinin temel kavramlarının, söz konusu kavramların birbirleri ilişkilerinin incelenmesi oluşturmaktadır. Bu doğrultuda ders haftaları süresince açı, çerçeve, eğretilemeler yoluyla anlam yaratma, kurgu, mizansen, sahne, sekans vb. temel unsurlar üzerinde durulmakta; örnek filmler incelenip, uygulamalar yapılmaktadır.

HİR 207 Medya Planlaması (3 0 3) AKTS: 6

Bu ders kapsamında medya planlama, satın alma ve ölçümlemeye ilişkin temel kavramlar açıklanmakta, pazarlama amaçlarına uygun medya seçimi, medya planlama aşamaları ve stratejileri ile ilgili bilgiler aktarılmakta, medya Planlama ajanslarının işleyiş biçimi ve farklı medya araştırmaları değerlendirilmektedir.

HİR 209 İletişim Kuramları (3 0 3) AKTS: 5

İletişim kuramları dersi temel olarak, iletişimin doğası ve toplumsallığı üzerine yapılan bilimsel tartışmaları ve bu doğrultuda yaşanan teorik tecrübeleri kronolojik ve paradigmatik bir istikamette ele almaktadır. Ders kapsamında mezkûr kuramlar anaakım, eleştirel ve teknolojik paradigmalar sınıflaması altında incelenmekte; Avrupa’da ve ABD’de gerçekleştirilen iletişim araştırmaları arasındaki farklar tarihsel, siyasal ve toplumsal koşullar dikkate alınarak tartışılmaktadır.

HİR 204 Halkla İlişkiler ve Reklamda Sosyal Medya Kullanımı (3 0 3) AKTS: 6

Bu ders, sosyal medyanın temel özelliklerini ve geleneksel medyadan farklarını incelemektedir. Başlıca sosyal medya platformlarının yapısı, işleyişi ve kullanım alanları ele alınmakta; bu platformların reklamcılık ve halkla ilişkiler alanlarında sağladığı yenilikler değerlendirilmektedir. Sosyal medyada kullanılan reklam modelleri ve yönetim panelleri tanıtılmakta; dijital reklamcılığın temel kavramları ile dijital reklam platformlarına ilişkin bilgiler sunulmaktadır. Ders kapsamında ayrıca, dijitalleşme süreciyle gelişen elektronik halkla ilişkiler (e-PR), PR 2.0 ve PR 3.0 yaklaşımları açıklanmakta; bu çerçevede itibar yönetimi ve müşteri ilişkileri yönetimi süreçleri incelenmektedir. Öğrencilerin dijital halkla ilişkiler uygulamalarına yönelik bilgi ve analiz yetkinliklerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.

HİR 213 Reklam Yazarlığı (3 0 3) AKTS: 5

Yaratıcı yazarlık temelinde işlenecek derste yaratıcı iletişim stratejilerinin nasıl oluşturulduğu, bu stratejilerin ürün-mecra ilişkisi bağlamında nasıl mesaja dönüştürüldüğü ve mecralara göre metin yazma teknikleri uygulama çalışmaları ile ele alınacak.

2.YIL/BAHAR DÖNEMİ

HİR 206 Küresel Pazarlama (3 0 3) AKTS: 6

Derste küresel pazarlamanın temel kavramları, küresel pazarlamayı etkileyen makro ve mikro değişkenler, küresel pazarlara giriş ve pazar payını büyütme stratejileri, global ölçekli marka yönetimi, küresel pazarlama karması bileşenleri, küresel pazarlama ve iletişim ilişkisinin anlaşılması için teorik yaklaşımlar ve vaka analizleri, güncel gelişmelerle birlikte ele alınmaktadır.

HİR 208 İletişim Hukuku ve Etik (3 0 3) AKTS: 5

Ders kapsamında, kitle iletişimi, basın yayın, radyo/TV, reklam ve internet yayıncılığı ile ilgili hukuki boyutlar ve medya kurum ve kuruluşlarına ilişkin hukuki düzenlemeler incelenmektedir. Ahlak, etik ve iletişim etiği kavramsal ve tarihsel olarak açıklanıp, gazetecilik, radyo/TV haberciliğinde, reklam, halkla ilişkiler ve bilişim alanlarındaki etik kurallar irdelenmektedir. Kitle iletişim araçları ile ilgili etik düzenlemeler ve düzenleyiciler konusunda bilgiler aktarılmaktadır.

HİR 210 Tüketici Psikolojisi ve Davranışları (3 0 3) AKTS: 5

Ders kapsamında, tüketim ve tüketici kavramına ilişkin tanımlamaların ardından tüketici davranışları; modeller, psikolojik, sosyal, kültürel faktörler ve pazarlamayla ilişkisi çerçevesinde değerlendirilecektir. Tüketici satın alma süreci (öncesi, sırası, sonrası), yeniliklerin yayılması, tüketim toplumu ve tüketim kültürü konuları ele alınacaktır. Tüketici psikolojisi ve davranışlarına ilişkin kavramsal ve teorik bir çerçeve çizilecektir. Bu çerçeve kapsamında ele alınan konular örnek olaylar ve okumalar üzerinden incelenecektir

HİR 214 Türkiye’nin Toplumsal Yapısı (3 0 3) AKTS: 5

Tarihsel kökenleri temel alınarak Türkiye’nin toplumsal yapısının oluşumu, etkileyen koşullar, değişim dönemlerini etkileyen kırılma noktaları, toplumsal yapısı oluşturan unsurların genelden özele gidilerek incelenmesi, Türkiye’nin toplumsal yapısı üzerine oluşturulmuş literatürün öğrenilmesi ve örnekler seçilerek yapılacak okumalar üzerinden tartışılması dersin içeriğini oluşturur.

HİR 212 Kurgu (3 0 3) AKTS: 6

Ders kapsamında, kurgunun temel bileşenleri tarihsel süreç içerisinde yaşanılan değişimler takip edilerek incelenmekte; amaca yönelik seçilen filmlerin kurgu yapısı üzerine tartışmalar yapılmaktadır. Kurgu programlarının temel mantığı öğretilmekte ve çeşitli kurgu programlarıyla kurguya yönelik kavramsal bilginin uygulamaya transferi sağlanmaktadır.

3.YIL/GÜZ DÖNEMİ

HİR 303 Halkla İlişkiler Politikaları (3 0 3) AKTS: 6

Bu ders kapsamında halkla ilişkiler kavramına ve kuramlarına ilişkin genel bir çerçeve çizilecek, halkla ilişkilerin faaliyet gösterdiği alanlar, politika üretim süreçleri, yaratıcı stratejiler, reaktif ve proaktif iletişim stratejisi oluşturma süreçleri ele alınacaktır. Bir halkla ilişkiler kampanyası yönetilmesi sürecinde karşılaşılabilecek süreçlere ilişkin stratejilerin oluşturulması, süreç yönetimi, değerlendirme ve raporlama teknikleri konuları dersin ana çerçevesini oluşturur.

HİR 305 Stratejik Marka Çözümleri (3 0 3) AKTS: 6

Sektörlere göre marka yönetim stratejileri, rekabet politikaları, ulusal ve uluslararası marka olma koşulları, hedef kitle ihtiyaç ve beklentilerinin belirlenmesi, marka-hedef kitle ilişki sürecinin yönetilmesi, markaya yönelik müşteri memnuniyetinin oluşturulması, istikrarlı büyüme, marka-mecra yönetimi, markaya yönelik mesaj stratejisi dersin konu başlıklarıdır.

HİR 309 Siyasal İletişim (3 0 3) AKTS: 5

Siyasal iletişimle ilgi kavramsal çerçeve ve teorik yaklaşımlar ele alınmakta, liderlik ve politik imaj yönetimi, kamuoyu ve medya ilişkisi, siyasal kampanyalarda kullanılan yöntemler, politik pazarlama ve siyasal reklam çalışmaları, propaganda ve lobicilik süreçleri, seçmenlerin oy verme davranışlarını etkileyen faktörler ile iletişim yöntemlerinin etkisi değerlendirilmektedir

HİR 311 Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri (3 0 3) AKTS: 5

Temel düzeyde araştırma literatürünü öğrenme, araştırma yöntem ve tekniklerine dair temel bilgileri edinme, araştırma süreçlerini kavrama, temel araştırmaları yapabilecek yeterlilik kazanma, araştırma problem oluşturulması, hipotez kurulması, eleştirel düşünme ve çözümlemeye dair temel kavrayış yeterliliği kazanma ders tanımının temel bileşenlerini teşkil etmektedir

3.YIL/BAHAR DÖNEMİ

HİR 302 Kriz İletişimi (3 0 3) AKTS: 6

Bu ders kapsamında öğrencilere krizin ne olduğu, nasıl ortaya çıktığı, krizin sebepleri, risklerin ve krizlerin nasıl yönetilmesi gerektiği modernite üzerine ortaya atılmış sosyal teoriler eşliğinde aktarılmaktadır. Derste halkla ilişkiler ile kriz iletişimi arasındaki ilişki incelenmekte ve bir halkla ilişkiler pratiği olarak kriz iletişimi teorileri üzerinde bilhassa durulmaktadır

HİR 304 İmaj Yönetimi (3 0 3) AKTS: 6

İmaj yönetimi dersi, imaj kavramı, çeşitleri, fonksiyonları, medya (geleneksel ve yeni medya araç ve ortamları) tarihsel gelişim sürecini içermektedir. Söz konusu bileşenler temelinde imajın oluşturma ve yönetim süreçlerini kapsamaktadır

HİR 306 Sosyal Medyada İçerik Yönetimi (3 0 3) AKTS: 5

Bu ders, dijital iletişim ortamlarında içerik üretiminin kuramsal temellerini ve uygulamalı süreçlerini kapsamlı bir biçimde ele almaktadır. Sosyal medya platformlarının değişen yapısı doğrultusunda; hedef kitle analizi, stratejik içerik geliştirme, metinsel ve görsel içerik tasarımı ile video ve hikâye tabanlı içerik üretim süreçleri incelenmektedir. Ders kapsamında, farklı sosyal medya platformlarına özgü içerik üretim stratejileri ve taktikleri üzerine uygulamalı eğitim sunulmakta; kullanıcı etkileşimini artırmaya yönelik yaratıcı yaklaşımlar ile içerik planlaması ve zamanlama stratejileri öğretilmektedir. Öğrencilerin, sosyal medya ortamlarında etkili ve amaç odaklı içerikler üretme, bu içerikleri değerlendirme ve dijital iletişim bağlamında stratejik kararlar alma yetkinliklerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır

HİR 308 İkna ve Sosyal Etki (3 0 3) AKTS: 5

Dersin amacı; ikna teknikleri, bu tekniklerin uygulanma koşulları, etki-tepki mekanizmasının işleyişi, ikna modelleri, süreç yönetimi, ikna politikalarının oluşturulması, halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetlerinin yöneldiği kitlenin analizi, ikna söylemlerinin oluşturulması, ikna ve yönetim süreçlerinin tutarlılığını sağlayacak koşullar, ikna-toplumsal rıza ilişkisi, sosyal etkinin avantaj ve dezavantajlarının yönetilmesine yönelik prensiplerin kavranması ve uygulama örnekleriyle desteklenmesidir.

4.YIL/GÜZ DÖNEMİ

HİR 400 Staj(0 0 0) AKTS: 5

Öğrencilerin teorik bilgilerini uygulama yoluyla pekiştirmesi, mesleki deneyim kazanması, sektörle ilişki kurması için fiilen bir firmada çalışmalarını ihtiva eder.

HİR 401 Halkla İlişkiler Uygulamaları (3 0 3) AKTS: 5

Bu ders, halkla ilişkilerin tüm faaliyet alanları ve ilgili uygulamalarına odaklanmaktadır. Halkla ilişkiler kavramı/kapsamı ve süreci içerisinde kampanya ve proje (halkla ilişkiler kampanyası/projesi) planlanma, uygulanma ve değerlendirme süreçlerini içermektedir

HİR 403 Mezuniyet Projesi I (0 6 3) AKTS: 5

Bu ders kapsamında, öğrencilerin lisans eğitimi süresince edindikleri teorik ve pratik bilgileri bütünsel biçimde uygulamaya aktarmaları amaçlanmaktadır. Öğrencilerden, sıfırdan bir marka oluşturmaları ve bu markaya ilişkin ürün, pazar, rakip, hedef kitle ve SWOT analizlerini içeren kapsamlı bir araştırma yürütmeleri beklenmektedir. Araştırmaların ardından markaya özgü kurumsal kimlik çalışmaları gerçekleştirilmektedir. Bu kapsamda; logo, ambalaj, promosyon ürünleri, katalog, kartvizit ve diğer tanıtım materyalleri tasarlanmaktadır. Öğrenciler, markalarının faaliyet göstereceği sektöre uygun özel bir gün belirleyerek, bu gün için 360 derece entegre reklam kampanyası planlamaktadır. Kampanya sürecinde; bir görsel/işitsel mecra, bir basılı mecra ve bir açık hava mecrası seçilmekte ve bu mecralara yönelik, tutarlı bir reklam mesajı içeren yaratıcı içerikler hazırlanmaktadır. Aynı kampanya mesajı dijital ortamda da sürdürülerek, iki farklı online mecra için reklam içerikleri geliştirilmektedir. Öğrenciler, tüm mecralar için birleşik bir medya planı oluşturmakta ve bu plan doğrultusunda markanın görünürlüğünü artırmayı hedeflemektedir. Ders kapsamında ayrıca, oluşturulan markalar için gerilla reklam örnekleri ile sosyal sorumluluk kampanyaları tasarlanmaktadır. Dönem sonunda ise, sosyal medya mecralarında ürün ve hizmetlere ilişkin içerikler paylaşılmakta ve bu içeriklere yönelik sosyal medya reklamları yayınlanmaktadır

4.YIL/BAHAR DÖNEMİ

HİR 402 Kamu Diplomasisi (3 0 3) AKTS: 5

Geleneksel diplomasinin amaç ve kapsamlarından oldukça farklı bir içeriğe sahip olan kamu diplomasisinin temel kavramları üzerinde durulacaktır. Alana ilişkin temek sayıltılar ele alınırken kamu diplomasisinin halkla ilişkiler disipliniyle olan yakın ilişkisi literatürel tartışmalar eşliğinde öğrenciye aktarılacaktır

HİR 404 Mezuniyet Projesi II (0 6 3) AKTS: 5

Bu ders, lisans programının son yılında öğrenim gören öğrencilerin akademik araştırma ve yazım becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Ders kapsamında, öğrenciler halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında belirledikleri bir konuya ilişkin olarak literatür taraması yapmakta; araştırma soruları, varsayımlar ve uygun araştırma yöntemlerini belirleyerek bilimsel nitelikte bir mezuniyet tezi hazırlamaktadır. Hazırlanan çalışmalar, bilimsel etik ilkelerine uygun olarak yürütülmekte ve danışman öğretim üyesi rehberliğinde tamamlanmaktadır.

HİR 406 Reklamcılık Uygulamaları (3 0 3) AKTS: 5

Reklamcılık İlkeleri, İletişim Tasarımı, Reklam Yazarlığı , Reklam Kampanyaları Yönetimi, Pazarlama İletişimi dersleri kapsamında hazırlanacak reklam projelerinin tüm aşamaları ve sunumu dersin temel kazanımlarıdır

HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK BÖLÜMÜ SEÇMELİ DERSLER

HİR 314 Siyaset Sosyolojisi (3 0 3) AKTS: 5

Yöneten- yönetilen ilişkisi, siyasal kültür, toplumsal güç ilişkileri, toplumsal değişimler, yeni toplumsal hareketler gibi olgular bu dersin temel inceleme alanlarıdır

HİR 315 Diksiyon ve Etkili Konuşma (3 0 3) AKTS: 5

Türkiye Türkçesi telaffuzunun doğru ve etkili kullanımının anlatıldığı ve uygulatıldığı bir derstir.Türkçemizin kısa tarihçesinden başlanarak İstanbul ağrı kullanımı, Artikülasyon bozukluklarının öğrenilmesi ve giderilmesine yönelik uygulamalar, Ses Bilgisi konusu ve Diyafram nefes kullanımı,Ünlü harflerin doğru ve çoklu söylenişi,Ünsüzlerin net söylenişi,Tonlama ve Vurgu konuları,Yazı dili ve konuşma dili arasındaki farklılıklar dersin temel konularıdır

HİR 316 Spor İletişimi (3 0 3) AKTS: 5

Bu derste; spor ve iletişim ile ilgili temel tanım ve kavramlar, sporda iletişimin önemi, iletişim modelleri ve sporda kullanımı, sporda iletişim türleri ele alınarak tartışılmaktadır.

HİR 317 Sunum Teknikleri (3 0 3) AKTS: 5

Etkili bir sunum içeriği hazırlamak ve sunum gerçekleştirmek için gerekli temel bilgi ve becerileri içerir. Dersin içeriği, öğrencilerin bir sunum gerçekleştirirken gerek duyacakları bilgi ve donanımları sağlamaya yöneliktir. Derste, etkili iletişim, sözsüz iletişim, ikna, konuşma sanatı hakkında temel bilgiler verilecektir. İyi ve etkili bir sunum içeriği hazırlamanın, sunumu doğru teknik ve materyal kullanarak yapılandırmanın ve etkili sunum gerçekleştirmenin yöntemlerine odaklanılacaktır.

HİR 318 Sanat İletişimi (3 0 3) AKTS: 5

Ders kapsamında sanatın tarihsel gelişimi, sanatın toplum nezdindeki iletişim gücünü ifade eden sanat iletişimi kavramı incelenmekte ve sanatın dönüştürücü etkisi değerlendirilmektedir. Sanat ve kültür üretimine yönelik kuramsal yaklaşımlar irdelenmekte, sanat pazarlaması (art marketing) alanındaki gelişmelere odaklanılmakta, sanat yönetiminde hedef kitlelere ulaşmak için kullanılan yöntemler, şirketlerin sanat koleksiyonları, sanat ödülleri, bienaller, küratörler, çağdaş sanat yapıtlarından örnekler ve alandaki yeni yönelişler ele alınmaktadır.

HİR 319 Sinema (3 0 3) AKTS: 5

Bu derste sinemaya ait temel kavramlar ve sinematografinin temel unsurlarının nasıl ayırt edilebileceği öğretilmektedir

HİR 320 Sağlık İletişimi (3 0 3) AKTS: 5

Bu dersin içeriği öncelikle sağlık iletişimini tanımlar, sağlık iletişiminin kuramsal alt yapısını açıklar ,sağlık iletişimi alanındaki gelişmeleri değerlendirir, sağlık iletişimine özgü yöntem ve stratejileri sınıflandırır, medyadaki sağlık söylemini sağlık iletişimi perspektifiyle değerlendirir, sağlık iletişiminde belirgin sorun alanlarıyla ilgili bir değerlendirme yapar. Sağlık iletişimi odağında halkla ilişkiler kampanyalarının planlanma ve uygulanmasında odaklanır.

HİR 321 Kültürlerarası İletişimi (3 0 3) AKTS: 5

Öğrenciler bu derste kültürlerarası iletişim kuramlarını öğrenecek ve iletişim davranışlarında farklılığın söz konusu olduğu durumları anlamak ve bu farklılıkların yarattığı sorunlarla baş etmek için kuramlardan nasıl yararlanacaklarını kavrayacak, bu kuramları bir iletişim kampanyası hazırlayarak uygulamaya dökecektir. Bu derste öğrenilecek kavramlar, işaretlerin doğası, dilsel görecelik ve dil ile düşünce arasındaki bağlantı, çok dillilik, dilsel ve iletişim yeterliği arasındaki farklar, dil, iktidar, ırksal, etnik, sınıf, grup ve cinsiyet farklılıklarının iletişimdeki rolü, sözsüz iletişim, stereotip ve önyargı olarak sıralanabilir.

HİR 322 Sinema ve Medya Kültürü (3 0 3) AKTS: 5

Bu derste sinema ile kitle kültürü arasındaki ilişkiler değerlendirilecek; dil, temsil ve anlamlandırma arasındaki ilişki kitle iletişiminin kültürel bağlamı açısından değerlendirilecektir.

HİR 413 Eğlence Endüstrisinde Halkla İlişkiler (3 0 3) AKTS: 5

Eğlence endüstrisinde halkla ilişkiler dersin ana bileşenleri eğlence, eğlence endüstrisi ve halkla ilişkiler uygulamaları şeklinde belirtilebilir. Söz konusu ders, eğlence, boş zaman, kavramları ile eğlencenin endüstrileşme sürecini içermektedir. Eğlence endüstrisinde planlanan ve uygulanan halkla ilişkiler faaliyetlerine odaklanmaktadır. Bu süreçte medya ilişkileri, etkin basın bülteni hazırlanması gibi içerikleri kapsamaktadır.

HİR 414 Temel Fotoğrafcılık (3 0 3) AKTS: 5

Bu derste öğrencilere fotoğraf anlatısı ve fotoğrafa ilişkin makineler ve kullanımları hakkında genel bilgiler verilerek, öğrencilere fotoğrafçılık hakkında bilgi ve beceri kazandırılır.

HİR 415 Kişilerarası İletişim (3 0 3) AKTS: 5

Bu derste bireyler arasında gerçekleşen iletişim faaliyetlerinin özü, biçimi ve yönü hakkında tartışmalar yapılacaktır.

HİR 416 Felsefe Kuramları (3 0 3) AKTS: 5

Felsefenin temel kavram ve kuramlarını tanıtmak. Felsefi metinleri metinlerarası biçimde okumayı öğretmek.

HİR 417 Türkiye Siyasi Tarihi (3 0 3) AKTS: 5

Dersin içeriğini, Türkiye siyasi tarihinde—Osmanlı Devleti’nden günümüze değin—yaşanan köklü siyasal, toplumsal, kültürel ve ekonomik dönüşümler ve bunların Türkiye siyasetindeki yansımaları oluşturmaktadır. Ders kapsamında Türkiye’nin siyasi hayatında özgül ağırlığı olan her politik-tarihsel uğrak kendi bağlamı içerisinde tartışılacaktır.

HİR 418 Metin Yazarlığı (3 0 3) AKTS: 5

Dersin temel amacı öğrencilerin mecraya göre yazma tekniklerini öğrenmesi ve yazma yeteneklerinin geliştirilmesidir.

HİR 419 Çağdaş Sosyoloji Teorileri (3 0 3) AKTS: 5

Bu ders öğrencilerin çağdaş sosyoloji teorileri ve teorisyenlerini öğrenmelerini ve kendi çalışma alanlarında kullanabilmeleri için pratik yapmalarını amaçlamaktadır.